Woda – dlaczego jest tak ważna w procesie odchudzania?

Woda – przez wielu nazywana źródłem życia. Nie od dziś wiadomo, że woda dostarcza nam niezbędnej ilości minerałów oraz  dodaje energii każdego dnia. Jest też niezbędna w procesie odchudzania.  W dzisiejszym artykule odpowiemy sobie na pytanie – ile wody dziennie powinniśmy pić? Dlaczego woda jest tak ważna, dla osób odchudzających się? Jaką wodę pić? Mineralną? Gazowaną? A może prosto z kranu? Mamy nadzieję, że nawet osoby które nie przepadają za smakiem wody, przekonają się i zaczną ją pić codziennie w odpowiednich wartościowych dla naszego organizmu ilościach.

Woda naturalne oczyszczenie z toksyn

Pij szklankę wody codziennie rano! Jest to najlepsze oczyszczenie naszego organizmu ze zbędnych toksyn. Resztki jedzenia, zanieczyszczenie powietrza – wszystko to ma wpływ na nasz organizm. Picie wody wspomaga metabolizm, wspiera właściwą pracę poszczególnych organów. Zapobiega tzw. zatrzymaniu wody w organizmie. Woda to najlepsza ochrona przed chorobami nerek i między innymi kamicą nerkową.

woda - rola wody w organiźmie

Picie wody zmniejsza apetyt

Dlaczego picie wody jest tak ważne w procesie odchudzania? Pijąc wodę przed każdym posiłkiem zmniejszamy uczucie głodu, analogicznie rzecz ujmując, kiedy nasz organizm jest już w jakimś stopniu nasycony, wystarczy nam mniejsza porcja posiłku. Jest to dobra informacja, prawda?

Woda – potężna dawka energii

Pij wody rano, pij wodę w ciągu dnia! Gwarantujemy, że nie zabraknie ci dobrej energii i będziesz tryskał dobrym humorem. Odpowiednio nawodniony organizm – to lepsze samopoczucie. Najnowsze badania potwierdzają, że osoby z wypracowanym już nawykiem picia wody każdego dnia tryskają energią. Są przyjaźnie nastawieni  do świata i ludzi.

woda - szklanka wody

Woda reguluje ciśnienie krwi i temperaturę ciała

Warto tutaj zaznaczyć, że osocze krwi składa się w 90% z wody. Niedobór wody we krwi sprawia, że tkanki i narządy wewnętrzne nie są odpowiednio odżywione. Pijąc wodę, w naturalny sposób regulujemy temperaturę naszego ciała. Co to znaczy w praktyce? W zimie pijąc wodę chronimy się przed nadmiernym ochłodzeniem ciała. W upalne dni nie grozi nam przegrzanie ciała.

Picie wody wspomaga pamięć i koncentrację

Czy znasz to uczucie? Chodzisz cały dzień senny i niewyspany? Nie masz na nic ochoty, a myśl o jakiejkolwiek aktywności umysłowej czy fizycznej cię przeraża? Zapomnij raz na zawsze o tym problemie. Picie wody wspiera koncentrację. Dostarczając organizmowi codziennie wodę w odpowiednich ilościach, możemy wykonywać swoje obowiązki służbowe pełni energii i skoncentrowani. Jesteśmy przy tym bardziej energetyczni, a co za tym idzie chętniej podejmujemy aktywność fizyczną.


Przeczytaj także: Dieta antystresowa – co jeść, aby ukoić nerwy?


Woda nawilża skórę i poprawia jej wygląd

Niedobór wody w organizmie sprawia, że nasza skóra jest zniszczona i sucha. Picie wody odżywia tkanki, regeneruje zniszczone naskórek. Pijesz kilka szklanek wody dziennie? Rezultaty zauważysz bardzo szybko w postaci świeżej, bardziej elastycznej skóry.

Przejdźmy do konkretów… Ile pić wody dziennie?

Powyżej omówiliśmy dość obszernie zalety picia wody obok których nie można przejść obojętnie. Wiemy już, jak dużą wartość ma woda, dla naszego codziennego funkcjonowania. Ile zatem należy pić wody każdego dnia, aby nasze narządy, tkanki były dobrze nawodnione?

Tutaj naukowcy trochę się spierają. Są tacy, co uważają, że 1,5 litra w zupełności wystarczy. Po drugiej strony barykady, mamy ekspertów,  którzy są zdania, że niezbędne minimum to 5 litrów. Jak we wszystkim – warto zachować zdrowy rozsądek i “mierzyć siły na zamiary.” 2-3 litry wody, to ilość , która wystarczy, aby nawodnić organizm i dostarczyć mu cennych wartości. Jest to również taka ilość, którą ze spokojem każdy człowiek jest w stanie wypić – w domu, w pracy, w podróży.

woda gazowana i woda niegazowana  - która lepsza?

Myślisz, że nie dasz rady wypić takiej ilości wody w ciągu dnia? Sięgaj po wodę często, ale małymi łyczkami. Błyskawicznie spostrzeżesz się, że wypiłeś już optymalną ilość. Najwięcej wody dobrze jest wypić z samego rana. Po całej nocy nasz organizm potrzebuje “wodnej petardy energetycznej”, by pobudzić się do działania i ustawić na właściwe tory. Później warto jest wyrobić sobie nawyk picia wody przed każdym posiłkiem i po posiłku. Wtedy też sięgniemy po szklankę wody w całkiem naturalny sposób – nie będzie to dla nas problemem.

Jaką wodę pić? Która jest najzdrowsza?

Jaką wodę pić? Gazowaną? Niegazowaną? Prosto z kranu? Tak naprawdę każda z tych opcji ma swoje zalety. Wybór wody tak naprawdę zależy od naszych preferencji oraz stylu życia. Jakie mamy alternatywy?

  • woda mineralna – dobra woda mineralna powinna zawierać 100 mg minerałów w jednym litrze. Aktualny podział mineralizacji wody przedstawia się następująco:
    • woda niskozmineralizowana (do 500 mg/l),
    • woda średniozmineralizowana (od 500 do 1500 mg/l),
    • woda wysokozmineralizowana (ponad 1500 mg/l)

Wodę wysokozmineralizowaną najczęściej wybierają sportowcy, osoby aktywne fizycznie. Jest też zalecana przy niedoborach żelaza.

  • woda źródlana ma znacznie niższy poziom mineralizacji (200-500 mg/dm3). Warto ją podawać dzieciom,
  • woda stołowa/ woda z kranu – istnieją regiony w Polsce, gdzie woda z kranu jest naprawdę czysta. Tak naprawdę jednak jej właściwości nie są do końca sprawdzone i zweryfikowane. Dlatego też po taką wodę powinniśmy sięgać w ostateczności.

Nie lubię smaku wody! Co teraz?

Nic nie szkodzi. Nawet, jeśli nie przepadasz za smakiem wody, możesz wzbogacić ją miętą, cytryną, limonką. Nie tylko podkręcić jej smak, ale dodasz cennych wartości. Warto też sprawdzić smak wody z miodem i z cytryną (idealna ochrona przed przeziębieniem) lub wody z octem jabłkowym, który jest w ostatnich miesiącach prawdziwym hitem!

Jak zawsze z pomocą przychodzi Internet. W sieci znajdziemy wiele przepisów na wodę z dodatkami. Nasz organizm będzie nawodniony i jednocześnie orzeźwiony. Wybierz taką wodę, jaka najbardziej odpowiada Twoim gustom – wtedy nawyk codziennego picia będzie wiązał się z prawdziwą przyjemnością.

Natalia Kościółek

Natalia Kościółek - absolwentka analityki medycznej na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach, prywatnie pasjonatka zdrowego i aktywnego stylu życia. Dzięki swojemu wykształceniu doskonale wie, jak ważną rolę odgrywa odpowiednia dieta i aktywność fizyczna w utrzymaniu naszego ciała w zdrowiu i dobrym samopoczuciu na długie lata.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *