Dieta odchudzająca na płaski brzuch – jak usprawnić trawienie?

płaski brzuch - tańcząca kobieta

Dieta na płaski brzuch dla kobiet znacząco różni się od tej, którą można zalecić mężczyznom. Dlaczego? Różnice w budowie ciała warunkują, iż kobiety częściej muszą rezygnować z niektórych produktów, aby uniknąć przykrych skutków ubocznych, jakimi w dużej mierze jest przyrost wagi. Mimo wszystko warto pamiętać, że nawet najlepiej dobrana dieta odchudzająca na płaski brzuch nie będzie skuteczna, jeśli na co dzień zabraknie aktywności fizycznej. Jak się odchudzać

Dieta na płaski brzuch dla kobiet

Ciało kobiety częściej narażone jest na dolegliwości pokarmowe oraz kłopoty z trawieniem. Towarzyszą im często zaparcia, biegunki, wzdęcia, uczucie ciężkości. To tylko kilka z podstawowych objawów braku odpowiedniego trawienia. Dieta odchudzająca na płaski brzuch dla kobiet wymaga większego poświęcenia i całkowitego wyeliminowania niektórych produktów, które dla mężczyzn nie są aż tak szkodliwe. Kobiety pragnące zwęzić swój obwód w talii powinny ograniczyć spożywanie węglowodanów w postaci cukru, słodyczy, ciast i ciasteczek. Częściej powinny rezygnować z mąki pszennej, makaronów, czy białego pieczywa. Koniecznie jest jednak zwiększenie ilości produktów zawierających błonnik. A zatem, w diecie powinny znaleźć się wyłącznie produkty gruboziarniste, takie jak: ciemne kasze, pieczywo czy makaron. Warto dietę rozbudować o płatki owsiane, czy surowe warzywa. Jeśli chodzi o mięso, lepiej wybierać te chude. Absolutną podstawą jest zachowanie regularności w spożywanych posiłkach oraz wypijanie co najmniej 8 szklanek niegazowanej wody dziennie.

Odchudzanie a trawienie

płaski brzuch - warzywa wzdymające

Czym kobiety powinny sugerować się podczas diety odchudzającej na brzuch? Przede wszystkim zrezygnowaniem z warzyw wzdymających, są to np. bób, groch, fasola, cebula, kapusta. Równie ważnym jest ograniczenie spożywania soli, która powoduje stopniowe zatrzymywanie się wody w organizmie. Przez to ciało staje się bardziej ociężałe. Aby zachować równowagę jelitową, warto sięgnąć po jogurty z żywymi kulturami bakterii, które ograniczają produkcję gazów, zapobiegając wzdęciom i zaparciom. W diecie odchudzającej odchodzi się od korzystania z gazowanych napojów, które zawierają dwutlenek węgla, odpowiedzialny za rozpychanie żołądka. Kolejną zasadą, którą warto się kierować, jest ograniczenie podjadania między posiłkami. Jakie produkty kobiety powinny jeść w ograniczonej ilości? Są to przede wszystkim oliwki, oliwa, kofeina, soki owocowe i warzywne, orzeszki ziemne, migdały czy przyprawy. Co można jeść bez ograniczeń? Dieta na płaski brzuch powinna obfitować w owoce, szczególnie takie które zawierają dużo wody, np. arbuzy, melony oraz warzywa, byle nie te o właściwościach wzdymających. W diecie powinny się także znaleźć odtłuszczone produkty mleczne, chude mięso, czosnek, kiełki czy produkty pełnoziarniste. Jeśli chodzi o napoje, bezpieczne są herbatki ziołowe, które dodatkowo wspierają przemianę materii i pozwalają szybciej zgubić zbędne kilogramy.

Zioła wspomagające odchudzanie

W procesie odchudzania ważna jest także właściwa suplementacja. Bardzo często okazuje się ona jednak niewystarczająca, a najpopularniejsze suplementy na odchudzanie nadzwyczaj nieskuteczne. Ratunkiem mogą okazać się zioła na odchudzanie, które można przyjmować w formie naparów czy herbatek. Wzbogacenie diety na płaski brzuch o produkty ziołowe pozwala znacznie szybciej spalić tkankę tłuszczową oraz przyspieszyć kobiecy metabolizm. Które zioła mają właściwości odchudzające?

płaski brzuch - mięta
  • Mięta pieprzowa – zwykle podawana w przypadku dolegliwości żołądkowych. Jej właściwości są jednak znacznie większe. Ziele to wpływa na zwiększenie produkcji kwasu żołądkowego, usprawnia wytwarzanie żółci, przez co reguluje pracę jelit. Co więcej, napar z mięty pieprzowej zmniejsza apetyt oraz chęć podjadania. 
  • Mniszek lekarski – ziele, które posiada właściwości poprawiające trawienie tłuszczów. Zdecydowanie ogranicza ich wchłanianie się, dzięki czemu zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej w nadmiernych ilościach. Mniszek znany jest również ze swojej zdolności do regulowania procesów przemiany materii. Znacząco wpływa na obniżenie złego cholesterolu oraz glukozy we krwi. Skutecznie radzi sobie także z cellulitem czy opuchlizną, która gromadzi się w wyniku zatrzymania wody w organizmie. 
  • Skrzyp polny – znany głównie jako specyfik na mocne włosy czy paznokcie. Skrzyp polny bogaty jest w krzem, którego w organizmie zwykle znajduje się niewystarczająca ilość. Ziele skutecznie ogranicza gromadzenie się wody w organizmie, zmniejsza cellulit. Ponadto wykazuje działanie antyoksydacyjne. 
  • Fiołek trójbarwny – wyciąg z tej rośliny podawany codziennie zauważalnie poprawia przemianę materii. Roślina wywołuje długotrwałe uczucie sytości, które ogranicza apetyt oraz chęć podjadania. Ziele to wykazuje również działanie odtruwające, pozwalające usunąć z organizmu wszelkie zbędne produkty przemiany materii, które zostały nagromadzone w wyniku źle prowadzonej diety. Fiołek pomaga także pozbyć się nadmiaru wody i doskonale wpływa na skórę. 

bibliografia:
https://www.poradnikzdrowie.pl/diety-i-zywienie/odchudzanie/dieta-na-brzuch-dla-kobiety-jaka-powinna-byc-dieta-na-brzuch-dla-kobie-aa-UBLY-N38Y-QtTW.html
https://www.kobieta.pl/artykul/dieta-odchudzajaca-dla-25-latki
https://fitnessplatinium.pl/blog/6-ziol-wspomagajacych-odchudzanie/

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *